Üzleti innováció kérdéseken keresztül
Írta: Gary Douglas az Access Consciousness alapítója
Az emberek mindig azt mondták nekem, hogy más az üzletmenetem. Valóban lehet, hogy kicsit más a véleményem
az élet legtöbb dolgáról – és egy pillanat alatt megváltoztatom a nézőpontomat. Állandóan mindent
megkérdőjelezek.
Az innováció akkor következik be, amikor készen állsz a kérdésben lenni, és feltenni mindig egy kérdést. Bármilyen
következtetésre is jutunk, az lesz a korlátja annak, amit ténylegesen elérhetünk és kaphatunk. Ne feltételezz: „Az
üzletnek ezt a részét jól kezeltük”, amit a Kodak tett. Azt feltételezték: „Jól döntöttünk. Film mindig lesz.” Nem lettek
innovatívak, pedig ismerték a digitális és elektronikus képalkotást.
Nincsenek hülye kérdések. Csak buta emberek, akik nem kérdeznek.”
A Kodak ránézett, és megkérdezte: „Melyik az irány, amerre mennünk kell? Mit kell itt létrehoznunk?” Vagy arra a
következtetésre jutottak, hogy mindig meglesz a válasz? Miután eldöntöd, hogy megvan a válasz, semmi olyan
dolog nem kerülhet a tudatodba, ami nem egyezik a következtetéseiddel. Hajlandónak kell lenned meglátni, milyen
tudatosságod lehet, ha hajlandó lennél megkérdőjelezni.
A kérdés célja a tudatosítás. A tudatosság növekedésével különböző lehetőségek válnak elérhetővé számodra.
Amikor tudatában vagy a lehetőségeknek, dönthetsz. A választás teremt. Minden választásnál megnézheted: „Ha
ezt választom, mit fog ez létrehozni?”
"A kérdés célja a tudatosság felkeltése."
Legyen szó a cégedről, a családodról vagy az életedről, vezetőnek lenni azt jelenti, hogy tudod, bárhová eljutsz,
függetlenül attól, hogy vannak-e követőid. Arról van szó, hogy meghívjuk a lehetőségeket, megteremtjük a jövőt a
ma meghozott döntéseinkkel, és mások korlátozott nézőpontjain túl választunk.
A vezetés azt is jelenti, hogy tudjuk, mikor kell követni és mikor kell feladni. Ha felveszek valakit, hogy nekem vagy
velem dolgozzon, megkérdezem, milyen munkát szeretne végezni. Adok nekik egy listát körülbelül öt dologról, amit
tenni kell, és megkérdezem: „Melyikben vagy jó ezek közül? Ezek közül melyiket csinálnád szívesen?” Az emberek
elmondják, mit szeretnének valójában csinálni. Amit hajlandónak kell felismerned, az az, hogy valójában azt
szeretnék tenni, amit könnyen tesznek.
Ha megadod nekik a választás lehetőségét, hogy létrehozzák a munkahelyüket, a végeredmény az lesz, hogy
túllépnek ezen, és még többet alkotnak a munkájukban. Tehát mindig légy hajlandó elengedni valakit.
„A vezetés azt is jelenti, hogy tudjuk, mikor kell követni és mikor kell feladni.”
Sokan, akikkel együtt dolgozom, azt mondják: „Mindig hajlandó vagyok hagyni, hogy az emberek kudarcot
valljanak.” Igen, mert ha nem tesznek fel kérdést, nem tudom megállítani a kudarcukat. De ha egyszer kudarcot
vallottak, akkor legalább felteszik a kérdést: „Mit tegyek, hogy ne bukjak el?” Amikor eljutnak odáig, hogy egyszer
kudarcot vallottak, keményebben fognak dolgozni, hogy pótolják az általuk okozott kárt az ő szemszögükből. Ki fog
nyerni ilyen körülmények között?
Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a kommunikáció minden problémát megold. Találtad valaha úgy, hogy ez igaz?
A legjobb kommunikáció valójában a hallgatás. Az embereknek ez a furcsa nézőpontjuk, hogy a kommunikáció a
következő: "Majd beszélünk róla." Az igazi kommunikáció azt jelenti, hogy tudatában vagyunk annak az energiának,
amit az emberek mondanak.
A legtöbb embernél az, hogy mit mondanak és mit gondolnak, két különböző dolog. Amikor felveszek valakit, az
egyik kérdésem ez: „Milyen kérdést kellett volna feltennem, amit nem tettem fel?” Elképesztő, mi jön ki az emberek
száján. Hirtelen elmondják, amit nem kérdeztél, de amit igazán tudnod kell róluk. Hajlandónak kell lenned feltenni:
"Milyen kérdést nem tettem fel neked, amit fel kellett volna tennem?" Tedd ezt mindennel ahol az emberekkel
foglalkozol.
Hajlandónak kell lenned feltenni: „Milyen kérdést nem tettem fel neked, amit fel kellett
volna tennem?”
A legtöbben megtanulták, hogy ha túl sok információt adnak meg, az visszaüt. Soha ne pofozzon valakit azért, mert
túl sok információt ad meg. Köszönöm nekik az információkat. Eldobhatjuk, leárazhatjuk, vagy dönthetünk úgy,
hogy nem használjuk fel. De ne pofozzuk őket azért, mert megadják az információt. Mindig győződjünk meg arról,
hogy megkapjuk, amit mondanak.
Ez nem jelenti azt, hogy meg kell változtatnod a nézőpontod. Ez csak azt jelenti, hogy tisztában kell lenni azzal,
hogy más a nézőpontjuk. Ha rájössz, hogy az embereknek más a nézőpontja, akkor valódi kommunikáció folyik.
Meg kell kapnod, hogy az emberek mit kapnak és mit nem. Tisztában akarsz lenni azzal, hogy az emberek
valójában honnan működnek. Ez a kérdésben élés része.
„Tisztában akarsz lenni azzal, hogy az emberek valójában honnan működnek. Ez a kérdésben élés része.”
Ha hajlandó vagy folyamatosan kérdéseket feltenni, akkor te leszel a kérdés. Kezdesz kérdésként funkcionálni. Egy
kérdés erőt ad. A válasz elkeserít. Milyen kérdés lehet, ami létrehozná azt a változást, amelyről mindig is tudtad,
hogy lehetséges – az életedben, a cégedben és a világban?
Fordította:www.ragyogjbelulrol.hu
Forrás: https://www.access-consciousness-blog.com/2015/05/business-innovation-through-questions/