Üzleti innováció kérdéseken keresztül

 

Írta: Gary Douglas az Access Consciousness alapítója


Az emberek mindig azt mondták nekem, hogy más az üzletmenetem. Valóban lehet, hogy kicsit más a véleményem

az élet legtöbb dolgáról – és egy pillanat alatt megváltoztatom a nézőpontomat. Állandóan mindent

megkérdőjelezek.

Az innováció akkor következik be, amikor készen állsz a kérdésben lenni, és feltenni mindig egy kérdést. Bármilyen

következtetésre is jutunk, az lesz a korlátja annak, amit ténylegesen elérhetünk és kaphatunk. Ne feltételezz: „Az

üzletnek ezt a részét jól kezeltük”, amit a Kodak tett. Azt feltételezték: „Jól döntöttünk. Film mindig lesz.” Nem lettek

innovatívak, pedig ismerték a digitális és elektronikus képalkotást.

 

Nincsenek hülye kérdések. Csak buta emberek, akik nem kérdeznek.”

 

A Kodak ránézett, és megkérdezte: „Melyik az irány, amerre mennünk kell? Mit kell itt létrehoznunk?” Vagy arra a

következtetésre jutottak, hogy mindig meglesz a válasz? Miután eldöntöd, hogy megvan a válasz, semmi olyan

dolog nem kerülhet a tudatodba, ami nem egyezik a következtetéseiddel. Hajlandónak kell lenned meglátni, milyen

tudatosságod lehet, ha hajlandó lennél megkérdőjelezni.

 

A kérdés célja a tudatosítás. A tudatosság növekedésével különböző lehetőségek válnak elérhetővé számodra.

Amikor tudatában vagy a lehetőségeknek, dönthetsz. A választás teremt. Minden választásnál megnézheted: „Ha

ezt választom, mit fog ez létrehozni?”

 

"A kérdés célja a tudatosság felkeltése."

 

Legyen szó a cégedről, a családodról vagy az életedről, vezetőnek lenni azt jelenti, hogy tudod, bárhová eljutsz,

függetlenül attól, hogy vannak-e követőid. Arról van szó, hogy meghívjuk a lehetőségeket, megteremtjük a jövőt a

ma meghozott döntéseinkkel, és mások korlátozott nézőpontjain túl választunk.

 

A vezetés azt is jelenti, hogy tudjuk, mikor kell követni és mikor kell feladni. Ha felveszek valakit, hogy nekem vagy

velem dolgozzon, megkérdezem, milyen munkát szeretne végezni. Adok nekik egy listát körülbelül öt dologról, amit

tenni kell, és megkérdezem: „Melyikben vagy jó ezek közül? Ezek közül melyiket csinálnád szívesen?” Az emberek

elmondják, mit szeretnének valójában csinálni. Amit hajlandónak kell felismerned, az az, hogy valójában azt

szeretnék tenni, amit könnyen tesznek. 

Ha megadod nekik a választás lehetőségét, hogy létrehozzák a munkahelyüket, a végeredmény az lesz, hogy

túllépnek ezen, és még többet alkotnak a munkájukban. Tehát mindig légy hajlandó elengedni valakit.

 

„A vezetés azt is jelenti, hogy tudjuk, mikor kell követni és mikor kell feladni.”

 

Sokan, akikkel együtt dolgozom, azt mondják: „Mindig hajlandó vagyok hagyni, hogy az emberek kudarcot

valljanak.” Igen, mert ha nem tesznek fel kérdést, nem tudom megállítani a kudarcukat. De ha egyszer kudarcot

vallottak, akkor legalább felteszik a kérdést: „Mit tegyek, hogy ne bukjak el?” Amikor eljutnak odáig, hogy egyszer

kudarcot vallottak, keményebben fognak dolgozni, hogy pótolják az általuk okozott kárt az ő szemszögükből. Ki fog

nyerni ilyen körülmények között?

 

Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a kommunikáció minden problémát megold. Találtad valaha úgy, hogy ez igaz?

A legjobb kommunikáció valójában a hallgatás. Az embereknek ez a furcsa nézőpontjuk, hogy a kommunikáció a

következő: "Majd beszélünk róla." Az igazi kommunikáció azt jelenti, hogy tudatában vagyunk annak az energiának,

amit az emberek mondanak.

 

A legtöbb embernél az, hogy mit mondanak és mit gondolnak, két különböző dolog. Amikor felveszek valakit, az

egyik kérdésem ez: „Milyen kérdést kellett volna feltennem, amit nem tettem fel?” Elképesztő, mi jön ki az emberek

száján. Hirtelen elmondják, amit nem kérdeztél, de amit igazán tudnod kell róluk. Hajlandónak kell lenned feltenni:

"Milyen kérdést nem tettem fel neked, amit fel kellett volna tennem?" Tedd ezt mindennel ahol az emberekkel

foglalkozol.

 

Hajlandónak kell lenned feltenni: „Milyen kérdést nem tettem fel neked, amit fel kellett

volna tennem?”


A legtöbben megtanulták, hogy ha túl sok információt adnak meg, az visszaüt. Soha ne pofozzon valakit azért, mert

túl sok információt ad meg. Köszönöm nekik az információkat. Eldobhatjuk, leárazhatjuk, vagy dönthetünk úgy,

hogy nem használjuk fel. De ne pofozzuk őket azért, mert megadják az információt. Mindig győződjünk meg arról,

hogy megkapjuk, amit mondanak.

 

Ez nem jelenti azt, hogy meg kell változtatnod a nézőpontod. Ez csak azt jelenti, hogy tisztában kell lenni azzal,

hogy más a nézőpontjuk. Ha rájössz, hogy az embereknek más a nézőpontja, akkor valódi kommunikáció folyik.

Meg kell kapnod, hogy az emberek mit kapnak és mit nem. Tisztában akarsz lenni azzal, hogy az emberek

valójában honnan működnek. Ez a kérdésben élés része.

 

„Tisztában akarsz lenni azzal, hogy az emberek valójában honnan működnek. Ez a kérdésben élés része.”


Ha hajlandó vagy folyamatosan kérdéseket feltenni, akkor te leszel a kérdés. Kezdesz kérdésként funkcionálni. Egy

kérdés erőt ad. A válasz elkeserít. Milyen kérdés lehet, ami létrehozná azt a változást, amelyről mindig is tudtad,

hogy lehetséges – az életedben, a cégedben és a világban?

 

Fordította:www.ragyogjbelulrol.hu

Forrás: https://www.access-consciousness-blog.com/2015/05/business-innovation-through-questions/


Ha megismerkednél az Access Consciousness eszközeivel várlak szeretettel Budapesten a 11. kerületben!


( Access Bars egyéni kezelés és tanfolyam, Access Testkezelés egyéni kezelés és tanfolyamok)


Az aktuális programokat itt találod (kattints) https://ragyogjbelulrol.hu/idopontok-es-arak

Kapcsolódó termékek

Hogyan válj pénzzé munkafüzet - Gary Douglas

Ezt a munkafüzetet az Access Conciossness alapítója, Gary Douglas csatornázta, hogy nagyobb rálátást..

11.000 Ft

Az üzlet öröme - Simone Milasas

Simone Milasas egy dinamikus vezető, aki a világ körül utazva demonstrálja, hogy hogyan teremts üzle..

11.000 Ft

Hogyan kezeljük az energia intenzitását
Írta: Dr. Dain Heer Volt valaha olyan intenzitású energia a testedben és a lényedben, hogy úgy érzedted, fel fogsz robbanni? Kíváncsi vagy, ...
2 egyszerű módszer bármilyen helyzet megváltoztatására
Írta: Access Consciousness blog Ha van egy helyzet, amin szeretnél változtatni, elkezded elemezni, hogy mit kell tenni? Összeállítod a lépések list...